niedziela, 21 grudnia 2014

Sprawozdanie z realizacji kursu „Przygotowanie do zawodu kosmetyczki”



W ramach projektu „Wsparcie osób niepełnosprawnych ruchowo na rynku pracy IV”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w dniach 24.11 - 10.12.2014 r.  z pomocą Fundacji Aktywnej Rehabilitacji z Poznania wzięłam udział w kursie „Przygotowanie do zawodu kosmetyczka”.

Kurs miał charakter indywidualny. Zajęcia odbywały się u mnie w domu. Prowadziła je Pani mgr Mirosława Nowinka, która prowadzi swoją Szkołę Policealną w Grodzisku Wielkopolskim. Kurs trwał 10 dni w wymiarze po 5 pełnych godzin dziennie (w tym 25 godzin wykonywanie zabiegów na dłonie i paznokcie oraz 25 godzin wykonywanie zabiegów na twarz szyję i dekolt) włącznie ze stosownymi przerwami. Program kursu obejmował m.in. podstawowe wiadomości z zakresu kosmetyki i wizażu, zapoznanie z wyposażeniem i organizacją pracy w gabinecie kosmetycznym. W czasie zajęć wykonywałam zabiegi pielęgnacyjne dłoni i paznokci, takie jak peeling i masaż, zabieg parafinowy na dłonie, manicure podstawowy, francuski, hybrydowy, wykonywałam tipsy metodą żelową, zdobienie paznokci czy wtapianie ozdób. Nauczyłam się również pielęgnacji brwi i rzęs wraz z nakładaniem henny, prawidłowego demakijażu, peelingu i masażu twarzy szyi oraz dekoltu. Poznałam różnego rodzaju maseczki kosmetyczne i nakładałam je na twarz, a na koniec nauczyłam się prawidłowo dopasowywać makijaż zarówno do typu cery, jak i okoliczności. W trakcie trwania kursu otrzymałam kosmetyki i akcesoria kosmetyczne niezbędne przy realizacji zajęć praktycznych. Prowadziłam również zeszyt, w którym zapisywałam najistotniejsze wiadomości i odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Na zakończenie kursu, dnia 11.12.2014r., otrzymałam zaświadczenie ukończenia kursu oraz upominki na dobry początek mojej przygody z zawodem kosmetyczki.
Poziom kursu oceniam na wysoki. Tematy poruszane na spotkaniach były pouczające, a zdobytą wiedzę z całą pewnością wykorzystam zarówno do pielęgnacji własnego ciała, wyglądu, wizerunku, jak i w stosunku do potencjalnych przyszłych klientów. Spotkania przebiegały w miłej, przyjaznej atmosferze. Z Panią Mirką dogadywałyśmy się znakomicie. Byłam chwalona, poczułam się bardzo doceniona i spełniona w kwestii zarówno wykonywania zabiegów kosmetycznych, jak i ewentualnego kierowania ludźmi wykonującymi ten zawód. Bardzo podobało mi się to, że Pani Mirka kładła głównie nacisk na zajęcia praktyczne, a także – że tak powiem – „ponadprogramowo” urozmaicała mi spędzony wspólnie czas. Jestem bardzo wdzięczna wszystkim, którzy przyczynili się do tego, aby umożliwić mi zrobienie kursu kosmetycznego. Udział w kursie dał mi niezmiernie dużo. Był urozmaiceniem samym w sobie w te smutne, szare, jesienne dni. Nauczyłam się dbania o urodę a przy tym poprawę samopoczucia swojego, a także i innych. Miałam możliwość zgłębienia swej wiedzy w dziedzinie kosmetyki. Teraz po tych kilku dniach kursu czuję wręcz pewien niedosyt. Zdaję sobie sprawę z tego, że wiedza, którą przekazała mi Pani magister to nie wszystko i o ile było by to możliwe chciałabym bardzo wziąć udział w kolejnym projekcie związanym z tematyką makijażu, wizażu, stylizacji paznokci, itp.– myślę wręcz o zrobieniu dwuletniej policealnej szkoły kosmetycznej. Dałoby mi to możliwość nie tylko dalszej nauki, rozwoju w tym kierunku, zdobywania nowych doświadczeń, dalszych kwalifikacji, poszerzenia wiedzy, ale także i poznania nowych ludzi, wymiany doświadczeń. Moim wielkim marzeniem jest także kurs prawa jazdy, który dał by mi nie tylko niezależność i większą samodzielność. Stając się mobilna mogłabym również dojechać do klientek i wykonywać zabiegi w domach.
       
         kursantka
Małgorzata Nowak